İlaç taşıycı “DNA robotları” geliştiriliyor

18 Şubat 2012

(Cumhuriyet) Uzun DNA sarmallarının daha önceden belirlenmiş bir biçimde katlandığı “DNA origamisi” adı verilen bir yöntemle geliştirilen silindir şekilli robotlar, bir çok hücre türünü belirleyebiliyor.

“Science” dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, laboratuvarda yapılan testlerde robotlar, kanser hücresi proteinlerine hücrelerin büyümesini durduran antikorları başarıyla ulaştırdı.

Araştırmayı yöneten Harvard Üniversitesi WYSS Enstitüsü’nden Shawn Douglas, BBC’ye yaptığı açıklamada, DNA sarmallarını kullanarak nasıl farklı biçimler ortaya çıkarabileceklerini araştırdıklarını söyledi.

Douglas, hücre uyarımını değiştirmek amacıyla kullanılan antikor ve ilaçlar ile kanser hücrelerinin yerlerini belirlemek için geliştirilen yöntemleri de aynı araştırmada birleştirdiklerini belirtti.

Farklı parçaları bir araya getirerek işleyen tek bir parçayı ortaya çıkardıklarını ifade eden Douglas, robotun sorunlu hücreleri bulan ve yok eden akyuvarlarınkine benzer bir işlevi olduğunu kaydetti.

Robotları lenfoma ve lösemi gibi kanser türlerinde test ettiklerini belirten araştırmacılar, DNA insan bedenindeki tüm hücrelerde bulunduğu için robotların diğer herhangi bir maddenin neden olacağı zehirlenme sorunlarına yol açmadığını söyledi.

Teknoport'da Benzer Yazılar:

Türk Basınından:

You've either entered a category ID that doesn't exist or have no feeds configured for this category. Edit the shortcode on this page with a category ID that exists, or go here and and get an ID that does exist in your admin panel.
Etiketler: , ,