300 milyar Euro’luk devlere Türk “Vitamin”i

31 Ekim 2009

 

tt-vitaminTürk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, 4 farklı dile çevrilen Vitamin’in global bir ürün haline geldiğini söyledi.

ETNO Genel Kurulu kapsamında İspanya’nın Sevilla kentinde Telefonica şirketinin ev sahipliğinde düzenlenen CEO zirvesi ciroları toplami 300 milyar Euro’yu bulan Avrupa’nın dev telekom operatörlerini biraraya getirdi. Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany zirve kapsamında düzenlenen “Dijital Avrupa: Gelecek nesil yatırımlar, ekonomik toparlanma ve süreklilik” başlıklı panelde bir konuşma yaparak Türk Telekom’un Türkiye’de eğitim ve sağlık başta olmak üzere geliştirdiği ve uygulamaya koyduğu yenilikleri anlattı. Toplantıda Doany Türk Telekom’un özellikle eğitime odaklı bir proje olarak Türk Telekom Grubu bünyesinde geliştirilen online eğitim programı “Vitamin” hakkinda bilgi verdi

Bilgi teknolojilerinin eğitime yapacağı pozitif etkinin önemini vurgulayan Doany, Türk Telekom Grubu teknoloji şirketi Sebit tarafından geliştirilen online eğitim programı Vitamin’i ve geldiği noktayı dev şirketlerin tepe yöneticileriyle paylaştı. Bu teknoloji ile genç nesillerin yaşadıkları bölgeler arasında hiçbir fark olmadan aynı değerli eğitim içeriğine ulaşabildiğini anlatan Doany Vitamin’in 4 farklı dile çevrilip başta ABD olmak üzere çeşitli ülkelerde kullanıldığını anlatırken “Dünyanın heryerinden Fen ve Matematik aynı ve Vitamin ürünümüz de global bir ürün haline geldi” diye konuştu.

Türk Telekom Grubu olarak genişbantın penetrayonunun artmasını desteklemek amacıyla altyapıya ve genişbanta yaptıkları yatırımlarına hız verdiklerini ifade eden Doany, genişbant erişiminin eğitime yapacağı katkılara odaklandıklarını belirtti. Vitamin’in tüm okullarda ücretsiz olarak kullanıma açık olduğunu hatırlatan Türk Telekom CEO’su “Öğretmenlere özel olarak hazırlanmaış Vitamin’i de öğretmenler ücretsiz olarak kullanıyor. Böylece hem sosyal sorumluluk projesi olarak topluma katkı sağlamış oluyoruz hem de ticari bir ürün olarak pazara sunmuş oluyoruz. Bu model kendi içinde sürdürülebilir bir yapı oluşturuyor. Biz sonuçlardan çok memnunuz.” diye konuştu.

Vitamin’in başarısını Avrupalı meslektaşlarıyla paylaşan Paul Doany’ye panel dinleyicileri arasından “Eğitim dışında başka alanlarda da benzer bir model uygulama planınız var mı? Sağlık sektörü için planlarınız nasil?” sorusu geldi. Doany geliştirdiğimiz güçlü internet ve iletişim altyapıları üzerinden eğitim ile birlikte ikinci odaklandığımız alan sağlık olacak. Bu alanlarda bilgi ve iletişim teknolojileri sayesinde yaratılacak verimlilik ve geliştirmelerin topluma hem maddi hem de manevi olarak çok büyük katkıları olacağını belirten Doany, Türk Telekom Grubu olarak iki proje ile sağlık alanındaki projelerimize başladık” dedi.

Eğitimi sanal ortama taşıyacak yeni projeler uzerinde de çalıştıklarını belirten Doany öğrencileri öğretmenleriyle sanal ortamda interaktif olarak bir araya getiriyoruz. Artık lise versiyonu ile birlikte Vitamin tüm orta öğrenim müfredatını kapsar hale geldi. Bu ürünün global arenada çektiği ilgiyi gururla anlatıyorum. Türkiye’de yetişmiş genç Türk mühendislerinin geliştirdiği bu ürün artık dünyaca tanınır hale geldi. Türk inovasyonunu dünyaya sunmaya devam edeceğiz. Bir yandan altyapıya ve istihdama yatırma devam edip sabit hatları yeni teknolojiler ile geliştirmeyi, mobil pazarda konumumuzu güçlendirmeyi, genişbant teknolojileri ve katmak değerli servislere odaklanırken diğer yandan Vitamin gibi Wirofon gibi teknoloji ürünlerininin bölgemizde gelişmesi ve dünyaya ihraç edilmesi için teknoloji şirketlerimizi destekliyoruz” dedi.

“Adil rekabet tanımı değişmeli”

Türk Telekom CEO‘su Dr.Paul Doany Avrupa Telekom Ağı Operatörleri Birliği toplantısında, “Telekom sektöründe adil rekabetin tanımının değişmesi gerektiğini belirterek, Avrupa buna uyum sağlamaz ise rekabette geride kalır. Mevcut regülasyonlar yatırımı azaltıyor, inovasyonu sınırlıyor” diyerek Avrupa Birliği’ne mesaj verdi.

250 milyar Euro ciro, 1 milyon istihdam

36 ülkeden 42 üyeye sahip ETNO’nun bu seneki CEO Zirvesi’nde gelecek nesil yatırımların ekonomiye katkısı ve süreklilik konusu ele alınırken, telekomünikasyon şirketleri tarafından neler yapılabileceği masaya yatırıldı. “Dijital Avrupa: Gelecek nesil yatırımlar, ekonomik toparlanma ve süreklilik” başlığı altında telekom sektörünün topluma katkısı ele alındı. ETNO, tüm üyeleri ile yaklasik 300 milyar Euro’luk iş hacmine sahip. ETNO üyeleri geçen yıl yaptığı 33 milyar Euro’luk yatırım, ile dünya genelinde 1 milyonunun üzerinde kişiye iş olanağı sağlıyor. Deutsche Telekom, Telecom Italia, Telefonica, France Telecom, Telenor ve TeliaSonera gibi önde gelen telekomünikasyon operatörlerinin üyeleri arasında yeraldığı ETNO’da Türk Telekom da kurucu üye olarak yer alıyor. ETNO’nun gözlemcileri arasında ise AT&T, Telstra ve Verizon gibi dünya telekomünikasyon devleri bulunuyor.

Hürriyet

Teknoport'da Benzer Yazılar:

Türk Basınından:

You've either entered a category ID that doesn't exist or have no feeds configured for this category. Edit the shortcode on this page with a category ID that exists, or go here and and get an ID that does exist in your admin panel.
Etiketler: ,
Bu yazıya yorum ekleyebilir, ya da yazıyı kendi sitenizde geri izleme yoluyla kaynak gösterebilirsiniz.

“300 milyar Euro’luk devlere Türk “Vitamin”i” için yorum sayısı: 0

Yorumunuzu yazın...